četrtek, maj 17, 2012

Krivec za finančni polom mariborske nadškofije končno razkrinkan!


Od te cerkvene ekonomsko finančne zgodbe postajam počasi že kar malce utrujen in se k tej temi sploh nisem več nameraval vračati. Verjel sem, da kar sem glede tega nameraval povedati oziroma napisati, sem to v nekaj kratkih predhodnih prispevkih na tej spletni strani tudi že naredil. Tudi si nikoli nisem delal utvar, da bom sploh kdaj v celoti lahko spoznal vsa ozadja in vse interese akterjev, ki so to nesrečno zgodbo mariborske nadškofije osmislili, načrtovali in izvajali vse do njenega bridkega konca. Iz navedenih razlogov sem k ogledu nocojšnje Slakove TV oddaje Pogledi Slovenije v kateri je ponovno obravnaval ekonomsko finančni polom mariborske nadškofije, sedel precej nezainteresirano. Edino kar se mi je zdelo zanimivo je bila druščina povabljenih v oddajo in zanimalo me je le še kaj novega bi sploh še lahko povedali.

V glavnem res nismo slišali nič takšnega česar ne bi že vedeli ali slišali in prebrali. Malce dolgočasno in moteče je bilo neprestano Slakovo vztrajanje na moralno pravnem križanju ekonoma mariborske nadškofije Kraševca. Ta namreč sploh naj ne bi bil deležen ustreznih sankcij kot so jih predstavljali odgovorni v slovenski RKC. Priznam, da me pravzaprav sploh ne zanima kaj bodo v slovenski RKC naredili s Kraševcem in ga zaradi mene lahko povišajo v škofa ali pa ga degradirajo v navadnega kaplana v najbolj zakotni fari. To je njihov problem in ne moj tudi največjega dela slovenske javnosti ne.

Čeprav prisotni v oddaji, ki so vsi izhajali iz vidnejših cerkvenih krogov ter iz spletnega medija Časnik, niso postregli s kako posebej zanimivo novostjo glede finančnega poloma mariborske nadškofije ali o tem kako se bodo razmere sanirale, razkrilo prave krivice ter dolgovi poravnali, so bile nekatere izjave kar zanimive in zelo zgovorne. Tudi pri imenih krivcev za to zgodbo so bili zelo zadržani in izmikajoči. Prav videlo se je v kako neprijetni situaciji so se znašli, ko vedo, da je greh bil storjen, grešnika pa ni dovoljeno imenovati.

Vendar mi je oddaja le postregla z nečim zaradi česar sedaj lahko zapišem, da čas, ki sem ga prebil pred TV, ko sem spremljal to oddajo, le ni bil popolnoma zaman. Zavestno sem se odločil, da v tem zapisu imen ne navajam, ker pravzaprav kako se nekdo piše, ki je nekaj povedal, sploh ni pomembno, ker vsi izhajajo iz istega interesnega, organizacijskega in ideološkega okolja. Za to okolje pa je značilno, da so izrečena javna mnenja in stališča v glavnem vedno poenotena, v naprej dogovorjena in domišljena ter z vrha cerkvene piramide usklajena in določena.

Usta so se mi res raztegnila prav do ušes ob izjavi enega od vidnih ter v RKC pomembnih gospodov, ki je za nastale razmere v mariborski nadškofiji obsodil nikogar drugega kot kar Udbo. Prav ste prebrali. Za polom v mariborski nadškofiji naj bi bila kriva Udba. In potem je hitro dodal, da je potrebno sokrivdo Boruta Pahorja izključiti, ker on pa v tej operaciji Udbe res naj ne bi sodeloval. Sedaj je torej tudi velik in skrivnosten misterij kdo je v resnici kriv za gospodarsko finančni zlom mariborske nadškofije razrešen. Kriva je Udba brez Boruta Pahorja. Ko ga je potem Slak spomnil, da so deleže v najboljših slovenskih podjetjih pridobivali v času prve vlade Janeza Janše, pa se ni več oglasil s kakšno novo omembe vredno domislico.

In drugo kar mi je dalo ob spremljanju oddaje misliti je občutek, ki sem ga dobil ob poslušanju  izjav nekaterih posameznih gostov, kot da bi predstavniki ostalih slovenskih škofij prav privoščili mariborski nadškofiji njen finančni polom. Takoj sem se spomnil na stare zgodovinske razlike med ljubljansko in mariborsko škofijo segajoče predvsem v čas druge svetovne vojne. Po končani vojni in bratomornem slovenskem klanju je ljubljanska škofija imela na svoji duši boleč madež sodelovanja v tej nesrečni in krvavi slovenski tragediji. Mariborska nadškofija pa je uspela iz vsega tega iziti brez kakšnega takšnega madeža in z dvignjeno glavo. Tako, da bi res kazalo klerikom in  vernikom mariborske nadškofije priporočiti, da so zelo pozorni nad tem kaj bi morebiti v bližnji prihodnosti želel kdo s to nadškofijo narediti. Ni nujno, da bodo vsi ukrepi le posledica tega ekonomsko finančnega poloma, temveč bi nekateri organizacijski ali kadrovski ukrepi lahko imeli vtkane tudi elemente tihega maščevanja za nikoli prav prebolene stare travme.Čuvajte si torej svojo mariborsko nadškofijo in ne dajte je za nobeno ceno!

Ni komentarjev:

Objavite komentar