ponedeljek, januar 21, 2013

Po čigavem naročilu policija izziva javnost?

Vir: Mladina, 21.01.2013


Aktivist skupine 29. oktober Sanjin Jašar, ki je bil eden od organizatorjev oktobrskega protivladnega shoda v Mariboru, se je danes utaboril v poslopju mariborske mestne občine. "S tem svojim dejanjem opozarjam na nepravilnosti, ki se dogajajo na občini in bom opozarjal, dokler mestni svet ne odstopi," je dejal Jašar.
V stavbi je mislil vztrajati dokler ne odstopi mestni svet. Tja so prišli policisti in ga popisali, njega in dr. Franca Trčka. Jašarja so policisti aretirali in ga kmalu tudi izpustili iz pripora. Dobil je globo za kršenje javnega reda.

Po današnjem mariborskem dogodku so ponovno osti kritike javnosti usmerjene v slovensko policijo. Nimam enega samega najmanjšega razloga, da bi policijo zagovarjal, vendar smo bili v zadnjih mesecih priča kar nekaj dogodkom v katerih je policija intervenirala na neobičajen in, milo rečeno, zelo čuden ter nesprejemljiv način. Ker nisem nikoli bil zaposlen v policiji in tako pač ne poznam vseh relacij odločanja in sprejemanja odločitev ter odgovornosti za sprejete odločitve in njihove posledice. Nekaj malega pa o tem vendarle vem in prav zaradi tega vedenja, se ne bi mogel pridružiti vsesplošni kritiki policije v nekaterih konkretnih primerih. V politično in varnostno odmevnih ter delikatnih primerih policija le zelo poredko na terenu sama odloči kako bo ukrepala, še posebej, če ni ogroženo zdravje ali življenje policistov in državljanov oziroma premoženje in ne gre za primere posebno težkih kršitev zakona.

V tem mariborskem primeru, ki je danes razburil dobršen del slovenske javnosti, seveda ne gre za nič prej navedenega. Danes je ponedeljek in dan, ko imajo upravni občinski organi uradne ure. Gre torej za dan, ko občanke in občani v občinskih uradih urejajo svoje upravne in druge zadeve in se tako seveda smejo zadrževati v uradnih prostorih ter tako tudi na hodnikih stavbe mestne hiše. Če tam ne motijo javnega reda in miru ter ne ovirajo dela delavcev v občinskih uradih in ne nadlegujejo ali kakor koli drugače ogrožajo tja prihajajočih občank in občanov, je seveda v času uradnih ur težko najti opravičljiv razlog za policijsko intervencijo. Kakšen je bil torej razlog, da je nekdo v občinski upravi zahteval intervencijo policije in zakaj je policija občana iz prostorov mestne hiše z aretacijo in oglobitvijo odstranila?

Razumel bi, da je policija občana odpeljala iz stavbe mestne hiše po preteku delovnega časa, ko je potrebno mestno hišo zakleniti in prostore zavarovati. Razumel bi tudi, če bi občan v prostorih mesne hiše kršil javni red in mir ali kogar koli tam na kak način nadlegoval ali ogrožal. Vendar mediji ne poročajo o nič takem. Poznam kar nekaj  policistov in vem, da dobro poznajo zakonodajo in svoje pristojnosti ter obveznosti. Poznajo kazenski zakonik in poznajo tudi zakon o javnem redu in miru, zakon o prekrških in poznajo predpise, ki urejajo njive dolžnosti ter pooblastila. Prav zaradi tega sem še kako prepričan, da odločitve kako bodo v tem konkretnem primeru ukrepali, niso sprejeli sami na operativni ravni, temveč je navodilo prišlo z "višje ravni". Ker sem v to prepričan, se mi postavlja resno vprašanje zakaj ta "višja raven" s svojimi skrajnimi militarističnimi napotili in navodili ter ukazi policiji na terenu, izziva slovensko javnost in kakšni so končni nameni takšnih ravnanj? Policija je lahko uspešna le, če sodeluje z ljudmi in mi se lahko lahko počutimo varne, če sodelujemo s policijo. To medsebojno zaupanje pa je bilo v zadnjih mesecih že precej porušeno. Za kar pa nismo krivi občanke in občani in ne pretežni del operativne slovenske policije. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar