nedelja, maj 26, 2013

Moj poklon pesnici Tihomili Dobravc!

Po elektronski pošti sem prejel pesem, ki jo v nadaljevanju objavljam in je nisem poznal, kot moram osramočen priznati, da nisem poznal tudi njene avtorice

Tihomila Dobravc

Iz Wikipedije, proste enciklopedije


Tihomila Dobravc, slovenska pesnica, * 10. oktober 1920, Maribor.
Dobravčeva se je rodila v uradniški družini v Mariboru. Po nemškem napadu na Jugoslavijo so njeno družino pregnali v Srbijo, ona pa je skupaj s sestro prebegnila nazaj v Slovenijo. Vso vojno je preživela v Ljubljani in ves čas sodelovala z NOB. Preživljala se je z občasnimi deli, tudi kot delavka v čevljarskem podjetju in pa kot učiteljica na domu. Po končani vojni je poučevala slovenščino na gimnazijah v Ljubljani in Mariboru.

Dobravčeva piše pesmi ter jih objavlja v raznih revijah. Njene pesmi so tudi izbrane v tretjo knjigo antologije Slovensko pesništvo upora 1941-1945

V Tivoli nekoč peljala
sem otroka na sprehod;
vsa vesela sem čebljala.
Policist je prečkal pot,

slišal je besedo Tita,
ko me fantek je poklical;
pa kot ura je navita
koj za mano pristopical.

Me začne zasliševati:
kaj otrok že ve za Tita?!
Hoče me kar odpeljati
pasja duša srborita.

Sem izkaznico mu dala,
češ da sem educatríce.
Na vso moč dokazovala,
da otrok me Tita kliče.

Ko zgovornost pomagála
ni, besedovanje zvito,
v brk sem se mu zasmejala:
"Vi povejte, kdo je Tito!"

In prav res me odpeljala
laška buča bi zabita,
naj še tako zatrjevala
sem, da res ne vem za Tita.

Po naključju pripeljalo
mimo je oficirski čin.
Srečno se je vse končalo:
umaknil se je kvesturin.

Joj, ko vedel bi, kje skrito
bilo gradivo je tedaj!
In da – razen, kdo je Tito –
vem še marsi, marsikaj...

Malo sem se vendar bala:
to bi velik bil hudič!
A se dolgo bom smejala,
da sem ugnala te, birič.

Da Taljan ima "rad otroke",
to je znano in očito.
Ko primer iz "prve roke"
izvedel bi naš dragi Tito!

Tihomila Dobravc, 1942
Pripombi:
Kvestura je ime za policijo, odtod kvesturin = policist
Educatrice (izg. edikatríče) = vzgojiteljica

Ni komentarjev:

Objavite komentar