torek, januar 26, 2016

Poskus odločanja o usodi mesta Gornja Radgona mimo Radgončanov!

Kot lahko meščani obmejnega mesteca Gornja Radgona razberejo iz medijev, so ponovno oživele že več desetletij stare zamisli o vnovični vzpostavitvi železniške povezave med Slovenijo in Avstrijo  in mesti Gornja Radgona ter avstrijsko Radgono ( Bad Radkersburg ). O tem projektu čezmejne železniške povezave razpravljajo in očitno že kar precej konkretno odločajo  v sosednji Avstriji in projekt naj bi podpirala tudi Slovenija. Kdo pristojen za tovrstne projekte v Sloveniji naj bi o tem razpravljal, načrtoval in odločal iz medijskih poročil ni mogoče razbrati. Razen seveda, da naj bi o tem projektu tekla beseda na Pomurski gospodarski zbornici. S to para politično in na pol gospodarsko pomursko institucijo pa že doslej Radgončani kakor tudi večina Pomurcev nima ravno dobrih izkušenj.

Razumljivo je, da avstrijska stran podpira projekt obnove te železniške povezave na obstoječi železniški progi in ponovno izgradnjo železniškega mostu preko reke Mure na mestu kjer je nekoč že bil. Saj poteka na avstrijski strani železniška proga mimo mesta Bad Radkersburg. Povsem drugačna pa je ta zgodba na slovenski strani kjer poteka železniška proga skozi središče mesta Gornja Radgona in ga tako deli na dve polovici. Tega problema so se že v preteklosti zavedali pobudniki in načrtovalci ponovne vzpostavitve železniške povezave med Slovenijo in Avstrijo v mestu Gornja Radgona in so v svojih idejnih zasnovah predvideli, da se nov železniški most preko reke Mure zgradi nekje med mestom Gornja Radgona in krajem Mele in se tako železniška proga povsem izogne mestu Gornja Radgona. Že v preteklosti so se načrtovalci zavedali nevarnosti in pasti ponovnega železniškega prometa skozi središče mesta in težav ter posledic, ki bi s tem nastale.

Razumljivo je tudi, da je interes gospodarstva in kapitala po tej ponovni vzpostavitvi železniške povezave med Slovenijo in Avstrijo ponovno oživel in da pri tem zasledujejo tako v Sloveniji kot tudi v Avstriji med ostalim predvsem še stroškovni vidik izvedbe tega projekta. Veliko manj pa je razumljivo, da pri tem načrtovanju povsem zanemarijo mnoge vidike interesov ter pogojev vsakodnevnega življenja in bivanja meščanov Gornje Radgone. Obstoječa železniška proga namreč poteka prav skozi samo središče mesta in bi bilo vsako povečevanje železniškega prometa na tej progi in s tem skozi mesto Gornja Radgona povsem nesprejemljivo. Na področju desne polovice mesta, gledano proti reki Muri in Avstriji, ki ga razdvaja železniška proga,  se nahajajo: največje blokovsko naselje Trate, pošta, uprava in razstavni prostori radgonskega sejma, rekreacijski center s premnogimi športnimi igrišči, otroški vrtec, dom starejših občanov, največja Mercatorjeva trgovina Marjanca in železniška proga v samem mestu seka kar dve izredno prometni ulici, Cesto na stadion in Mladinsko ulico Prav tako tik ob vhodu v mesto Gornja Radgona na Ljutomerski cesti seka železniška proga zelo prometno regionalno cesto Murska Sobota - Maribor.

Že v pogojih današnjega tovornega prometa na tej železniški progi, ko vsak dan v Gornjo Radgono  pripelje le ena ali morebiti kdaj dve vlakovni kompoziciji oziroma kakšen dan tudi  nobena, se dogodi vsake toliko časa nesreča trka avtomobilov in lokomotive in že kar nekaj Radgončanov je v teh trkih v preteklosti izgubilo svoja življenja. Meščani mesta Gornja Radgona seveda ne morejo dovoliti, da se vzpostavi ponovna železniška povezava na tej obstoječi progi in tako zavestno ogroziti življenja premnogih svojih someščanov in predvsem tudi svojih otrok, ki dnevno prihajajo in odhajajo v otroški vrtec ter iz spalnega naselja Trate otroci odhajajo in prihajajo iz šole, njihovi starši pa na delo in z dela. Izven nivojske tehnične rešitve križanja železniške proge ter ulic v mestu Gornja Radgona  pa tehnično in tudi stroškovno niso izvedljive.

Vsakdo, ki se zavzema za to, vsekakor lahko zelo koristno, ponovno vzpostavitvijo železniške povezave med Slovenijo in Avstrijo v Gornji Radgoni, mora pri tem upoštevati tudi in predvsem interese ter potrebe  mesta ter meščanov Gornje Radgone in korektno bi bilo, da na ta problem opozorijo tudi avstrijske partnerje. Načrtovalcem študije nove železniške povezave pa je potrebno kar takoj povedati, da naj se vrnejo k staremu in edino sprejemljivemu idejnemu projektu s katerim se železniški promet preusmeri proti Avstriji v industrijski coni Mele in tam zgradi nov železniški most.  Mokre sanje nekaterih, ki ta projekt tako vehementno zagovarjajo  in pri tem že načrtujejo, da bi tako združili obstoječo železniško postajo z novo avtobusno postajo v samem centru Gornje Radgone in na ta način ogrozili življenja meščanov ter drugih, ki v občinsko središče prihajajo po vsakodnevnih opravkih, pa je potrebno še pravočasno posušiti.

Iz komentarjev gornjeradgonskega župana Stanka Rojka kot tudi direktorja Pomurske gospodarske zbornice Roberta Graha objavljenih v medijih je mogoče razbrati veliko demagogije in ponavljanja izključno ekonomsko profitnih argumentov, verjetno zapisanih v tisti ponesrečeni študiji, in niti besedice o prometni varnosti v samem mestu Gornja Radgona ter drugih posledicah, ki bi jih realizacija takšnega projekta povzročile mestu ter meščanom Gornje Radgone. Meščani Gornje Radgone se moramo izvedbi tako rokohitrskega, za nekatere zainteresirane kroge stroškovno najmanj  obremenjujočega in povsem neodgovorno načrtovanega projekta odločno upreti in se zavzeti za celovitost mesta s kar najmanj prometnih in drugih pasti in ovir, ki ogrožajo zdravje in življenja meščanov ter drugih. Pri tem pa je potrebno tako župana Stanka Rojka kot tudi direktorja PGZ Roberta Graha opozoriti, da naj bosta korektna tudi do avstrijskih partnerjev in jih pravočasno opozorita, da izvedba projekta skozi mesto Gornja Radgona iz mnogih razlogov ni mogoča. Slovenske oblasti, ki bodo kot edine pristojne o tem sprejeti končne odločitve, pa bomo na to še pravočasno na primeren način opozorili kar meščani Gornje Radgone sami in za zavarovanje interesov mesta in meščanov pa bomo uporabili vsa razpoložljiva sredstva civilne družbe. Vsekakor se bomo borili za to, da o pogojih življenja v mestu Gornja Radgona odločamo tudi ali predvsem  tisti, ki v mestu živimo. Koliko mrtvih Radgončank, Radgončanov, naših otrok in drugih obiskovalcev mesta Gornja Radgona na leto ste v vaši študiji načrtovali? Ker če je študija kvalitetna, se temu načrtovalci izogniti niso mogli.











11 komentarjev:

  1. Že dosedanji promet po železnici skozi mesto je nevaren, čeprav železničarsko osebje vlak ustavi in delavec osebno zavaruje križišče ulice in železnice. da pa bi se ta promet še povečal, pa bi bila to čista neumnost vseh, ki bi to dovolili in vsaka nova smrtna žrtev bi šla na njihov račun. Kako le lahko nekaj takega komu sploh pade na pamet? Se jim je vsem zmešalo?
    Končno pa radgončani smo si veliko tudi sami krivi. ker niti župana iz vrst meščanov si nismo bili že nekaj manadatov sposobni izvoliti. Prejšnji iz Ščavnice, sedanji iz Negove in bodoči bo kdo bi vedel odkod. Županova družina in njegovi otroci seveda ne bodo ogroženi. Mi in naši otroci, ki to železnico prečkamo na dan po najmanj štirikrat in običajno še veliko krat več, pa seveda bomo. Ne bomo se dali kar tako pobijati zaradi profita nekaterih ali zaradi gospodarskega interesa naših sosedov Avstrijcev. Železnico je iz Radgone potrebno v celoti odstraniti in vse prestaviti v industrijsko cono.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne verjamem, da bi nova proga tekla po stari poti. Za to bi namreč morali podirati tudi športni center v Bad Radkersburgu. Zamisel je že v osnovi bila zgraditi most tam nekje na Meleh.
    Je pa res, da naši mediji in naše oblasti o tem molčijo kot grobovi, medtem ko avstrijski časniki o tem poročajo že vsaj eno leto.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala za tvoje mnenje!
      Sam mislim, da bi glede na dosedanje izkušnje obnašanja slovenskih oblasti in posameznih gospodarskih, političnih in kapitalskih lobijev lahko bilo tudi drugače. Slovenija denarja nima, da bi se lahko lotila tako velike investicije, ker ima že hude težave z izgradnjo železniške proge proti Kopru, ki je vsekakor prioriteta. Tudi Avstrijci imajo interes, da bi jih nova povezava peko Gornje Radgone stala kar najmanj.
      Za Slovenijo najenostavnejša in najcenejša varianta je, da se povezava vzpostavi po obstoječi progi skozi mesto Gornja Radgona. Avstrijci so seveda pragmatični in če bi Slovenija bila pripravljena za projekt žrtvovati celo mesto s prebivalci vred, potem bodo oni žrtvovali tudi nek športni park, ki ga z lahkoto prestavijo na neko drugo mesto.To je za obe strani daleč najbolj enostavna in najcenejša varianta železniške povezave obeh držav.
      Nekaj povsem drugega pa je izvedba te povezave nekje med Gornjo Radgono in industrijsko cono, ki je izvedbeno in tehnično veliko zahtevnejša in seveda tudi cenovno. Ne glede na vse to, pa moramo Radgončani vztrajati, da se izvede ta projekt in tako rešimo trajno razdelitev mesta Gornja Radgona na dve polovici, rešimo veliko človeških življenj ker je le takšna rešitev lahko dolgoročno vzdržna. Železnica mora iz mesta Gornja Radgona in rešitev povezave s sosednjo Avstrijo preko obstoječe železniške proge ni sprejemljiva in se bo potrebno temu projektu z vsemi sredstvi upreti in ga preprečiti.

      Izbriši
    2. Predlagam, da si greste ogledat potek nekdanje proge v Bad Radkersburg. Potem boste mogoče razumeli, zakaj mora nova proga potekati drugače. Ne gre le za "nek športni park". Treba bi bilo žrtvovati preprosto preveč objektov v mestu Bad Radkersburg, kar se ne bo zgodilo. Verjetno je celo, da bo nova proga v Gornji Radgoni potekala na vzhodnji strani stadiona.

      Kar se tiče stroškov: Deželna vlada Avstrijske Štajerske se je odločila med drugim zato za izvedbo tega projekta, ker je tako izjemno ugodna. Stala bo namreč le 20 milijonov. To je 0,7% od t.i. drugega tira. Od tega bo verjetno plačala en del EU, en del Republika Avstrija pa en del Rapublika Slovenija.

      Izbriši
    3. Hvala za vašo pojasnitev. Proti takšni varianti, kot jo zgoraj predstavljate,seveda seveda ne bi imel nihče nič. Je verjetno tudi edina razumna in je tudi tehnično izvedljiva. Ostal bi le še mali "problemček" imenovan izven nivojsko križanje železnice in ceste na Ljutomerski. Upam, da bodo načrtovalci to imeli v mislih in tudi to na ustrezen način rešili. Če bi bil ta projekt v tisti "nesrečni študiji" v medijih tako predstavljen, potem se sam na to niti odzval ne bi. vendar na žalost ni bil. Govora je bilo o povezavi skozi mesto G.R. po obstoječi železniški progi in izgradnji mostu na mestu kjer je nekoč, dokler ga Nemci niso porušil, že bil. Očitno bomo, kod že veliko krat doslej, lahko ponovno ugotovili, da v Radgoni hudo šepa korektna in predvsem pravočasna informiranost občanov in meščanov. Da, prav imate, ne gre "za nek športni park". Vendar bi to lahko bil tudi "nek športni park" če bi slovenska stran bila pripravljena žrtvovati celo mesto Gornja Radgona skupaj z varnostjo svojih meščanov. Potem pa bi to lahko bil tudi "nek športni park". Vesel bom, če se bo izkazalo, da imate vi prav in ne tisti, ki so prvo informacijo o tej železniški povezavi spravili v medije in tako v javnost.
      Hvala še enkrat in lepo pozdrav!

      Izbriši
  3. Povezava: http://4d.rtvslo.si/arhiv/prispevki-in-izjave-slovenska-kronika/174386426

    Zgodba le ni povsem takšna kot so se jo nekateri trudili prikazati. Očitno bo rešen tudi "nek športni park" na avstrijski strani, ker bo pač na njihovi strani proga speljana malo levo in vzhodno in tako ne bo nikogar posebej ogrožala. Koga pa skrbi varnost Radenčanov in Radgončanov? Nikogar! Kaj pa je nekaj slovenskih življenj vsako leto v primerjavi z ogromnimi koristmi kapitala in njegovih zvestih pajacev! Le upamo lahko, da se bodo življenjsko ogroženi Radenčani in Radgončani še pravočasno prebudili in zahtevali, da se ta morilski projekt primerno izdela s tehničnimi rešitvami upoštevanja zavarovanja človeških življenj. To pa potem seveda ne bo stalo le 20 milijonov evrov, temveč krepko več.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oglejte si prosim zemljevid. Potem boste videli, koliko v minulih 70ih letih stanovanjskih hiš je na poti. Trenutno se konča proga na avstrijski strani tukaj:
      https://www.google.si/maps/dir/46.6973201,15.9951186/46.697322,15.9951158/@46.6972329,15.9949073,157m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

      Če bi jo hoteli potegniti tako, kot je bila nekoč, bi bilo treba podreti:
      * te hiše:
      https://www.google.si/maps/place/Oberlaafelderstra%C3%9Fe+10,+8490+Bad+Radkersburg,+Avstrija/@46.6956272,15.9940405,592m/data=!3m2!1e3!4b1!4m13!1m10!4m9!1m3!2m2!1d15.9962211!2d46.6957295!1m3!2m2!1d15.9961983!2d46.6957139!3e0!3m1!1s0x476f13f3566da869:0xbfc394dc757dc49f
      * nekaj hiš okoli te njive:
      https://www.google.si/maps/place/46%C2%B041'19.5%22N+15%C2%B059'53.2%22E/@46.6887547,15.9959116,592m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0
      * šolski center in dijaški dom:
      https://www.google.si/maps/place/46%C2%B041'07.3%22N+15%C2%B059'47.3%22E/@46.6853787,15.9942718,592m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0
      * čistilno napravo za odpadno vodo:
      https://www.google.si/maps/place/46%C2%B041'02.8%22N+15%C2%B059'48.5%22E/@46.6841127,15.9946193,592m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0
      * ter sportni park:
      https://www.google.si/maps/place/46%C2%B040'59.9%22N+15%C2%B059'45.4%22E/@46.6833067,15.9937483,592m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0

      Poleg tega je bilo v avstrisjkih medijih večkrat omenjeno, da bo potek proge spremenjen.

      Izbriši
    2. Spoštovani!

      Vesel sem vaših informacij, vendar sam ne morem komentirati drugače kot me informirajo slovenski uradni organi. Svoje zapise temeljim na javnih izpovedih župana občine Gornja Radgona g. Rojka in predsednika PGZ g. Graha ter poročanju novinarja nacionalne TV. Da, na avstrijski strani se je omenjala možnost popravkov trase in potem nič kaj veliko več od tega. Očitno pa slovenska stran vztraja na opciji čim cenejše izvedbe, ker država denarja nima in ga v doglednem času za izvedbo sprejemljivega projekta tudi ne bo imela. Po poročanjih medijev naj bi projekt stal 20 milijonov evrov. Zagotavljam vam, da za ta denar projekta na obeh straneh meje ni mogoče izvesti tudi po obstoječi trasi, ker bo potrebno vložiti precej denarja v ureditev železniške proge od Ljutomera do Gornje Radgone v katero večjih vlaganj že več desetletij ni bilo. Potem pa bi bilo potrebno celotno progo primerno urediti še s prometno varnostnega vidika in če k temu prištejemo še vložek v nov most in nadaljevanje železnice na avstrijski strani, se računica ne izide. Da ne bo pomote, do tega nisem prišel sam, temveč strokovnjak, ki o tem nekaj ve. Iz zadnjih informacij povzetih po TV prispevku in izjavah g. Rojka naj bi se železniška proga speljala na slovenski strani po stari in obstoječi trasi in potem že na slovenski strani zavila desno oziroma proti vzhodu in bi tako obšla objekte na avstrijski strani, ki jih vi omenjate.
      Vse te dileme bodo odstranjene, ko bodo uradno javno objavljeni vsaj povzetki te študije in prikazana mapa načrtovane trase na obeh straneh. Dokler se to ne bo zgodilo, pa je možnost raznih špekulacij, zavajanj in manipulacij z javnostjo neizmerna in za oba partnerja v projektu tudi škodljiva. In za konec naj še zapišem, da avstrijski strani in njihovim poročanjem zaenkrat verjamem veliko več kot naši.
      Lepo vas pozdravljam!

      Izbriši
  4. Spoštovani,

    nekaj bi še povedal za pomislek: Treba se je zavedati, da je železnica koristnejša za potniški promet, če se nahaja postaja čimbližje največje naselitvene gostote — to se pravi, da bo na takem mestu, da jo lahko doseže čimveč ljudi brez avta (peš ali s kolesom). Če bo proga potekala preveč dalec od centra Radgone, to seveda ni tako.

    Če bo proga ostala tam, kjer je, lahko predlagam dvoje:

    1.) Zahtevajte od slovenske politike, da se gradijo podvozi za avte z vključenimi pločniki, ki so dovolj široki tudi za kolesarje (eden stane ca. 500.000 evrov) in podhodi za pešče.

    2.) Če bo veliko tovornih vlakov, potem zahtevajte od slovenkse politike gradnjo obvoznega tira za tovorni promet, tako da bodo samo potniški vlaki šli v mesto.

    Sicer pa upam, da boste v Radgoni dobili čimboljšo železniško povezavo, da se bo odvisnost od osebnih vozil zmanjšala. Ključno je, da civilna družba predlaga in zahteva izboljšave, kjer se ji zdijo smiselne ali potrebne.

    Tudi jaz vas lepo pozdravljam!

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala za pobude. Nič ne bo od tega "zahtevajte od.....", ker tam kjer ni denarja ni mogoče ničesar dobiti. Ker Slovenija denarja za to investicijo nima in ga še lep čas ne bo imela. O izven nivojskih križanjih v samem mestu pa ni smiselno niti razmišljati, ker so tehnično skoraj neizvedljivi in finančno prezahtevni. Edina opcija, ki je sprejemljiva je, da železniška proga proti Avstriji zavije pred mestom. Vse druge variante so za mesto katastrofalne rešitve, ki bi morebiti ustrezale našim sosedom Avstrijcem, mestu in meščanom pa nikakor ne. Lažje se bomo o tem pogovarjali, ko bodo s strogo varovane skrivnosti odgrnili tajnost in javnosti pokazali kako so si izvedbo tega projekta v resnici zamislili. Ker do sedaj nam le na terenu z roko kažejo kje bi naj kaj potekalo, nismo pa še videli nobene mape s predlaganimi rešitvami.
    Lep pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  6. Slovenija ima denar za brez veze projekte, kot je TEŠ 6, ki bo po neki oceni stala 1400 miljonov. Slovenija ima torej očitno več kot dovolj denarja, le za smiselne projekte, kot je npr. dolgotrajni in kokovostni razvoj javnega prometa, ga preprosto noče imeti. :)

    OdgovoriIzbriši