torek, junij 26, 2012

Katera država je največja, najmočnejša in najvplivnejša v EU?


To vprašanje mi je napol v šali in napol resno zastavil znanec, ko sva skupaj pila kavo in malo politizirala. Ker sem v zastavljenem vprašanju zaslutil skrito past, sem seveda takoj začel malo telovaditi in postavil nasprotno vprašanje na kateri del EU tu misli. Celotno EU ali le na del, ki ima uvedeno skupno valuto evro? Nasmejal se je in odgovoril, da ima v mislih celotno EU ne glede na skupno valuto.

Stisnil me je v kot in moral sem nekaj odgovoriti. Dejal sem, da je to zagotovo Nemčija in mogoče še Velika Britanija. Francijo sem seveda z lahkoto iz tega izločil. S tem nisem imel težav.

Očitno je znanec takšen moj odgovor na zastavljeno vprašanje pričakoval, ker so se mu usta razlezla v velik in malce hinavski nasmeh. Kakšna Nemčija neki, me je smeje zavrnil in dejal, da Nemci navodila dobivajo od ZDA in jim tudi pridno sledijo ter jih izvršujejo. Potem pa mi je še očital, da preveč važnosti posvečam zunanjim formam, zanemarjam pa vsebine. Po tem njegovem zavrnilnem odgovoru in  izrazu na licu sem seveda takoj ugotovil, da sem moral krepko udariti mimo in sem mu malce kisel nasmeh tudi vrnil. Katera pa potem, sem dalje vrtal vanj, čeprav se mi je že malce svetlikalo kam meri?

To so prav ZDA, je bil njegov odgovor. In potem je sledila nekaj minutna razlaga ter utemeljitev zakaj so prav ZDA največja, najmočnejša in najvplivnejša država EU. Priznam, da argumentov s katerimi bi njegove razlage lahko zavrnil ali jih vsaj omajal, v tistem trenutku nisem našel. In nisem jih našel vse do danes.

ZDA odločajo, kdo sme in kdo ne sme postati član EU, kdo sme in kdo ne sme postati kandidat za vstop v EU, ZDA smejo s svojimi državnimi organi šariti in operirati v večini držav EU, ZDA odločajo proti komu se bodo ali proti komu se kakšne sankcije ne bodo uvedle, kakšno vlado bo katera  od »drugorazrednih« EU držav imela, kakšne bodo politične koalicije v kakšni državi, koliko demokracije kakšen režim v okviru EU sme omejiti, koliko sme kršiti človekove pravice in svobodo medijev, komu se za vojne zločine bo sodilo in komu se ne bo, kaj vojni zločin je in kaj ni, vojak katere države vojni zločin lahko stori in vojak katere ga nikoli ne more, pa naj počen karkoli in še lahko dalje naštevamo v nedogled kaj vse ZDA drugod smejo in morajo drugi tiho ter ponižno sprejeti.

Tako nekako je moj znanec utemeljil napačnost mojega odgovora in pravilnost njegove trditve, da so ZDA največja, najmočnejša in najvplivnejša država EU. Še vedno se trudim z iskanjem proti argumentov s katerimi bi njegovo trditev lahko argumentirano zavrnil in skrušeno priznam, da jih ne najdem. Najinega naslednjega skupnega pitja kave se tako prav nič ne veselim. Zagotovo me bo ponovno matiral s kakšno trditvijo, ki ji ne bom kos in ki bo kljub vsej njeni absurdnosti na koncu še točna.

Ni komentarjev:

Objavite komentar