Časopis Dnevnik danes objavlja prispevek z naslovom "S popusti razvajajo nove
zavarovance, kaj pa zveste stranke? v katerem je govora o zavarovalniških popustih in drugih ugodnostih, ki naj bi jih zavarovalnice ponujale predvsem novim strankam. Pri tem pa naj bi se stare in zavarovalnici več let zveste stranke, počutile neenakopravno ter prikrajšane. Zavarovalničarji seveda to zanikajo in potem navajajo nekaj primerov s katerimi želijo pomiriti nejevoljo zvestih strank in tako dokazati, da mislijo tudi nanje in jim za njihovo zvestobo nudijo skoraj enak obseg ugodnosti.
Vendar zavarovalničarjem, razen pri obveznem avtomobilskem zavarovanju, kjer zvesta stranka res verjame, da ji zavarovalnica vsako leto za njeno zvestobo nudi ugodnosti v obliki raznih popustov, kakih drugih primerov popustov in ugodnosti ni uspelo dovolj argumentirano predstaviti. Pa tudi pri obveznem avtomobilskem zavarovanju zgodba ni povsem takšna kot se jo trudijo prikazati zavarovalničarji. To lahko preverite tudi sami in še nič vas vse skupaj ne bo stalo. Ob poteku registracije in zavarovanja vašega avtomobila zahtevajte vsaj od treh ( ali raje še več ) zavarovalnic ponudbe za zavarovanje vašega avtomobila in po prejemu ponudb boste ugotovili, da se zneski niti ne bodo veliko razlikovali. Res pa je, da se zavarovalnice trudijo, da bi vas prepričale in si vas v popolnosti pridobile, da bi pri njih ob avtomobilskem zavarovanju sklenili še življenjska in premoženjska zavarovanja. Če boste to nekritično tudi storili in nasedli na ponudbo tistih nekaj odstotkov raznih popustov pri zavarovanju določenih zavarovalnih vrst, pa to še ne pomeni, da ste v resnici tudi sklenili dober in finančno ugoden posel na račun popustov in zvestobe.
Kot sem že zgoraj zapisal se pri avtomobilskem zavarovanju zavarovalnice med sabo niti tako zelo ne razlikujejo in vas tisti zagotovljeni popusti ne smejo zavesti, ker se zavarovalnice med sabo precej bolj razlikujejo v ponujenih produktih raznih življenjskih in predvsem premoženjskih zavarovanj. Tako se vam lahko kaj hitro dogodi, da boste tisto kar naj bi privarčevali pri avtomobilskem zavarovanju potem večkratno izgubili pri premoženjskem zavarovanju. Previdnost torej ni odveč in splača se pridobiti več ponudb različnih zavarovalnic ter jih skrbno proučiti, ker gre za vaš denar.
Ugotovitev ljudi, da zavarovalničarji več in večje ugodnosti nudijo novim zavarovancem kot stalnim in zvestim strankam je seveda točna. To je še kako lahko dokazati predvsem pri zavarovanju nepremičnin, pa se s tem dokazovanjem danes ne bomo ukvarjali. Očitno je zavarovalničarjem uspelo pretentati tudi avtorje objavljenega prispevka v Dnevniku, ki svoj zapis zaključujejo s "prenosom krivde" na zavarovalne zastopnike in zavarovalne posrednike. Predsednik neke zavarovalnice naj bi celo izjavil, da na trgu "vlada teksas" in je pri tem namerno pozabil dodati, ki so ga sami ustvarili in kar nekaj let agresivno negovali. In potem celo še pove ( ter ostane živ ), da se zavarovalnice trudijo znebiti takšnih agresivnih zavarovalnih zastopnikov, ki preko telefonskega marketinga in drugih, ne posebej nežnih ter neetičnih načinov pridobivajo nove stranke. Ker takšni zastopniki naj bi jim na ta način celo kvarili ugled ter "metali slabo luč na celotno zavarovalniško srenjo". Sprenevedanje in hinavščina brez primere.
Zavarovalničarji pa so v pogovoru z novinarji pozabili povedati, da se že nekaj let trudijo večino svojih redno zaposlenih zastopnikov spraviti v status samostojnih podjetnikov ( sp ) in jim je v glavnem to tudi že uspelo ter, da zanje stranke pridobivajo razne zasebne zavarovalne agencije. Torej po zavarovalniškem trgu zanje šarijo vsi drugi, le njihovih redno zaposlenih in zaupanja vrednih ter profesionalnih in korektnih zavarovalnih zastopnikov skoraj več ni. Zavarovalniški ( interni ) sp-ji in pa zavarovalniške agencije ter pri njih za določen čas zaposleni, pa morajo dnevno pridobivati nove stranke, da bi dosegali zelo visoko zastavljene mesečne in finančno ovrednotene plane, če želijo preživeti mesec. Zavarovalniški sp-ji in pri zavarovalnih agencijah za določen čas zaposleni, so nedvomno najbolj vulgarno izkoriščana delovna sila, ki je dnevno podvržena raznim metodam zelo agresivnega in zvito prikritega mobinga ter dnevno izpostavljena raznim oblikam psihološkega nasilja.
Od Agencije za zavarovalni nadzor bi moral nekdo zahtevati, da se tej kategoriji ljudi posebej posveti in med njimi naredi anonimno anketo o njihovih pogojih dela, zahtevah zavarovalnic in agencijskih delodajalcev do svojih delavcev glede pridobivanja novih strank in izpolnjevanju dnevnih, tedenskih in mesečnih planskih obveznosti ter drugih okoliščinah, ki jih sedaj nekdo označuje kot " vladanje teksasa". Seveda ta "teksas" na zavarovalniškem trgu ustvarjajo sodelavci in poslovni partnerji one druge ter konkurenčne zavarovalne hiše in ne njihove. Njihovi seveda raje ne sklenejo zavarovanja s stranko, če niso prepričani, da je stranka povsem razumela kaj podpisuje in ji je bilo prej vse natančno ter korektno pojasnjeno. Malo morgen, gospod predsednik uprave neke zavarovalnice.
Enkrat sem na teh straneh o tej temi že nekaj zapisal. Takrat sem tudi vsem svetoval, da v nobenem primeru ne sklenite prav nobenega zavarovanja s tako imenovanimi internimi zavarovalniškimi sp-ji ter z zaposlenimi pri raznih zavarovalniških agencijah. Zahtevajte obisk pri izbrani zavarovalnici redno zaposlenega zavarovalnega zastopnika in se z njim pogovorite vse o skleniti zavarovanja, plačilih, ugodnostih in predvsem poznejšem servisiranju ter strokovni pomoči v primeru potrebe oziroma škodnega primera. Od zavarovalnega zastopnika zahtevajte dokazilo o redni zaposlitvi pri zavarovalnici in dokazilo, da poseduje licenco za opravljanje zavarovalniških poslov pri strankah na terenu. Kdor se s temi dokumenti ne more izkazati, ga kar mirno odslovite.
Za svoj denar zahtevajte torej to kar vam na področju zavarovanj
zagotavlja slovenska pozitivna zakonodaja in z zelo malimi črkami
napisani ter zgoščeno stisnjeni zavarovalni pogoji zavarovalnice.
Na žalost se večini ljudi teh "zavarovalnih pogojev" ne
da prebirati in tega pravno skopega jezika v katerem so napisani niti
prav ne razumejo. In vendar je to "pogodba", ki jo z
zavarovalnico sklepajo in s tem ne prevzemajo le zavez zavarovalnice
do njih, temveč tudi zaveze njih samih do zavarovalnice. Starejši
ljudje pa te pogoje še s povečevalnim steklom težko preberejo. da
pa bi potem še kaj razumeli, pa je že misija nemogoče. Ko pa se
zgodba zaplete, pa se boste namesto z zavarovalničarji, pogovarjali
le še z njihovimi odvetniki.
Od zavarovalnice torej zahtevajte, da ste njen pogodbeni
partner in ne navadna stranka.
Ni komentarjev:
Objavite komentar