Vir:
1. številka študentskega glasila Iskra, marec 2013
( več na: http://studentska-iskra.org/ )
Kaj
je Iskra!
Iskra
je politična struktura. V času, ko je pojem političnega dobil
negativno konotacijo, se
v Iskri ne slepimo z iluzijami apolitičnega. Politično je namreč
osnovni eksistenčni pojem vsakega subjekta in ne obstaja interes, ki
bi bil brez politične razsežnosti. Sledimo skoraj že pozabljeni
razsvetljenski tradiciji in vztrajamo pri pomembnosti racionalnega
diskurza ter celostne skrbi za naš politični in družbeni
organizem.
Iskra
smo študentje. Primarno delujemo na partikularnem področju
študentskega organiziranja, ki pa ne more biti popolnoma neodvisen
od aktualnega političnega dogajanja v celoti. Zato je Iskra aktivno
vpeta tudi v ostale dele političnega udejstvovanja
Iskra
je inkubator družbene iniciative. Članstvo je namreč aktivno
ob vseh premikih v naši družbi, najsi gre za zbiranje podpisov v
podporo lajšanju prehoda v višji letnik na eni izmed
fakultet, ali pa za simbolično masovno prinašanje škarij ministru,
ki je dodobra obrezal javno šolstvo
Iskra
pomeni aktivno politično participacijo. Edina omejitev za
delovanje je pomanjkanje samoiniciativnosti. Iskra namreč uspeva
zaradi nenehne izmenjave mnenj ter angažmaja vseh članov, ki skupno
oblikujemo politično telo strukture in tako njeno celostno
delovanje.
Iskra
zapolnjuje družbeno vrzel. Aktualna socialna in politična
situacija sili posameznike, da se definirajo skozi vedno močnejše
družbene tokove. Iskra tukaj obstaja kot zapolnitev družbene
vrzeli, kjer se srečujemo politično aktivni in socialno usmerjeni
mladi. Profil ljudi, ki
je skozi celotno prejšnje stoletje spreminjal družbo, je danes
namreč najmanj aktiven in najbolj izkoriščan. Iskra obrača mizo
in vrača vajeti v roke najbolj perspektivnega dela družbe.
Drobtinice iz
programa Iskre:
Program ni skupek nepovezanih dobrih idej, temveč je treba nanje gledati v medsebojni odvisnosti. Vsak uspešno izvršen korak namreč olajša naslednjega, ta naslednjega in tako dalje. Namen bo dosežen, ko se bodo vsi načrtovani koraki udejanjili in sestavili v čvrsto povezano celoto.
Kaj je torej ta celota in kako gledati nanjo? Odgovor je najlažje zajeti v pojem študentske javnosti, za razumevanje pa se je treba sprehoditi po zgodovini množičnega študija.
Po drugi svetovni vojni se je tako na Zahodu kot Vzhodu razmahnila tako imenovana država blaginje. V drugem primeru v obliki realno obstoječih socializmov, v prvem v obliki socialne države. Posledica vzpostavitve države blaginje je bila, da se je na podlagi zagotovljenih zaposlitev, sistema socialnih transferjev, visokih plač in javnega financiranja visokega šolstva razmahnil množični študij.
Našteti razlogi so mladostnikom hkrati omogočili, da se jim ni bilo treba ukvarjati ne s prihodnostjo ne s skrbjo za lastno preživetje. Posledično so se lahko študiju popolnoma posvetili. Študentje kot statusna skupina, identiteta, so bili rojeni.
S propadom države blaginje, ki se je odvil in se še odvija med drugim tudi v Sloveniji, so pogoji konstitucije študentov kot identitetne skupine izginili. Študij ni več namenjen znanju za znanje in prostemu raziskovanju, marveč je pojmovan kot naložba samega vase za prihajajočo kariero. Poleg tega mora tretjina študentov delati v izkoriščevalskih razmerah študentskega dela, da sploh lahko študira. Sam študij je usmerjen vedno bolj »piflarsko« in neustvarjalno, študenti pa na zadeve univerze nimamo praktično nikakršnega vpliva.
Predstavniki v študentskih institucijah še vedno tičijo v identitetni opredelitvi študenta. A študent dandanes pred nas stopa povsem drugačen, konkreten v konkretnih razmerah: kot delavec, kot bodoči delavec in kot integralni del fakultete. Iskra je zavezana prav temu konkretnemu študentu in njegovim objektivnim interesom.
Tri dimenzije študenta potrebujejo še vezivo: vprašanja skupnosti, ki zadevajo skupnost kot celoto in prav vsakega posameznika v njej. Ali drugače: skupni imenovalec tako za študentsko organiziranje kot za samo univerzo je študentska javnost. Javnost, ki v tem trenutku ne obstaja, razlog pa se skriva ravno v padcu tako imenovanega moratorija na odraslost, kar je včasih študij bil, in zaprti, anahronistični strukturi študentskih institucij ter univerze.
Ni komentarjev:
Objavite komentar